Ana içeriğe atla

Dijital Pazarlama Uzmanlığı






Z kuşağı olarak da adlandırılan 2000 yılı ve sonrası doğan kişilerin son yıllarda en çok tercih ettiği meslek olarak “E-Ticaret ve Dijital Pazarlama Uzmanlığı” göze çarpıyor. Türkiye’de birçok üniversitede ders olarak okutulmasına karşılık bu isimde bir bölüm henüz açılmış değil. Ancak özellikle İnternet’te Dijital pazarlama eğitimlerinin reklamlarından geçilmiyor. Peki nedir bu Dijital Pazarlama Uzmanlığı?


Dijital pazarlama özellikle İnternet’teki yöntem ve aktiviteleri kullanarak yapılan pazarlama faaliyetlerini ifade ediyor. Herbiri kendi içinde uzmanlık gerektiren birçok alt başlıktan oluşuyor. En önemlileri, arama motoru pazarlamacılığı, arama motoru optimizasyonu, e-posta ile pazarlama, sosyal medya yönetimi ve pazarlamacılığı, görüntülü İnternet reklamları, mobil pazarlama ve içerik pazarlamacılığı.


Çeşitli eğitimlerle ve tecrübeyle kazanılan bu uzmanlık hemen her sektörde işe yarıyor. İşini İnternet’e taşımak isteyen ve/veya yeni bir İnterneet girişiminde bulunan herkes bu hizmetten yararlanabiliyor. İşin bu denli geniş çaplı olması ve yeterince uzmanın bulunmaması ise gençleri cezbeden nokta.


Kişi ve kurumların İnternet’teki pazarlama faaliyetlerini yürüten uzmanlar aylık 5000-20000 tl bandında kazanıyor. Özellikle satışlardan belli bir yüzde almak koşuluyla bu rakam çok daha fazla rakamlara ulaşabiliyor.


Ancak Dijital Pazarlama Uzmanlığı düşünüldüğü kadar kolay bir iş değil. Tüm yeniliklerin yakından takip edilmesine, analitik düşünebilme, veri ve istatistikleri okuyabilme, araştırmacı bir kişiliğe, yaratıcı becerilere ve özellikle doğru strateji geliştirebilme yeteneğine ihtiyaç duyuluyor.


2020 için Dijital Pazarlama Uzmanlarının geliştirmesi gerek özelliklerin başındaysa, dijital psikoloji, müşteri deneyimi, ön yüz geliştiriciliği, video üretimi ve pazarlamacılığı, veri ve istatistik okuma ile yaratıcı metin yazarlığı ilk sıralarda yer alıyor.


Bunlarla beraber e-ihracat danışmanlığı ya da e- brokerlık da son zamanlarda çok yaygın tercih edilen bir meslek. Özde Dış Ticaret Aracılığı olan bu işi yapmak isteyenlerin sayısında şaşırtıcı bir artış var. Ancak dış ticaret aracılığı, bu konuda hiç birşey bilmeden, ve gerekli donanımlara sahip olmadan evde bilgisayarın karşısına oturup Ahmet’in malını Mike’a, Mike’ın malını Ahmet’e satıp, aradan da güzel para kazanma mesleği değildir.


Bu mesleği yapabilmek için özellikle dijital pazarlamayı bilmek, ayrıca iyi seviyede iş İngilizcesi bilmek gerekir. Yurtdışı deneyimi olmak, en azından bir iş sektörünü çok iyi tanımak. (Hem yurt içi hem yurtdışı dinamikleri açısından), dış Ticaret (İthalat ve İhracat) mevzuatına en azından temel seviyede hakim olmak, gümrük mevzuatına en azından temel seviyede hakim olmak, ticaret yapılacak ülkelerin kültürleri, iş yapma biçimleri, ticaret, ithalat, ihracat, gümrük mevzuatları konusunda araştırma yapabilecek derecede İnternet kullanmaya yetkin ve araştırma ve yazışma yapacak zamana, bekleyecek sabıra sahip olmak gereklidir.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

E-ticaret ve Dijital Pazarlama Danışmanlığı

DİJİTAL PAZARLAMA DANIŞMANLIĞI ve SOSYAL MEDYA YÖNETİMİ BİZ KİMİZ?             5 kişilik profesyonel bir ekipden oluşan, 10 yıllık dijital pazarlama tecrübesine sahip ve aktif olarak 500 den fazla web sitesi yöneten, enerjik, sevgi dolu ve güvenilir çözüm ortağınızız.             Koordinatörümüz Dr. Müh. Kürşat KAZANKAYA tarafından 2009 yılında Aydın’da kurulduk ve bu güne değin tüm varlığımızı “koşulsuz müşteri memnuniyeti” ilkesine adadık...   NE YAPIYORUZ?             Temel olarak, uzmanı olduğumuz tüm dijital mecraları ve aktiviteleri en etkili şekilde kullanarak ve bu mecralardaki tüm yenilikleri yakından takip ederek; 1- Satışlarınızı arttırırız, 2- Müşteri sayınızı arttırırız, 3- Marka bilinirliliğinizi arttırırız, 4- Yaptığınız işin fark edilmesini sağlarız, 5- Kurumsal imaj ve prestijinizi en üst seviyeye çıkarırız, 6- Hedef kitlenizle etkili iletişim kurmanıza yardımcı oluruz. BUNU NASIL YAPIYORUZ?             En önemlisi, ilk

E-Ticaret ve Dijital Pazarlama Uzmanı Ne İş Yapar?

             E-ticaret ve dijital pazarlama uzmanlığı için özellikle son yılların en gözde mesleklerinden birisidir demek pek de yanlış sayılmaz. En temel anlamıyla firmaların İnternet üzerinden satış ve pazarlama faaliyetlerini yürüten ve özellikle içinde yaşadığımız bu dijitalleşme sürecinde işletmelerin geleneksel pazarlama stratejilerine, dijital pazarlama stratejisini entegre etmekle görevli kişiler, dijital pazarlama uzmanı olarak anılmaktadır. Bahse konu bu işi yaparken de işletme politikalarına uygun hareket etmek, dijital pazarlama bütçesini en etkin şekilde kullanmak ve hedeflenen amaçlara ulaşmak için veriye dayalı analizler geliştirmek uzmanların temel sorumluluklarındandır. Peki e-ticaret ve dijital pazarlama uzmanları tam olarak ne iş yapar? Hangi enstürmanları kullanır? Hedeflenen amaçlara ulaşıp ulaşmadığı nasıl ölçülür? İşte bu yazının ana konusunu oluşturan bu ve benzeri soruların cevapları yazımızın devamında...             E-ticaret ve dijital pazarlama uzmanl