Ana içeriğe atla

DİJİTAL PAZARLAMA İÇİN 5 ÖNEMLİ KANAL


Dijital pazarlama uygulamaları çok çeşitli olsa da en temel 5 kanalı etkin kullanabilen kişi ve kurumlar başarıyı yakalayabilmektedir. Bu kanallara değinmeden evvel dijital pazarlamaya başlayacakların yapması gereken ilk şey stratejilerini belirlemek olmalı. Strateji çerçevesinde öncelikle amaçlar, hedefler, planlar, vizyon ve misyon, politikalar, taktikler ve bütçe net bir şekilde ortaya koyulmalıdır. Bunu takiben bu 5 kanal üzerinden faaliyetler gerçekleştirilebilir. İşte dijital pazarlama için en önemli 5 kanal:

1- Arama Motoru Optimizasyonu ve Arama Motoru Pazarlamacılığı: Webte trafiğin büyük bölümü arama motorlarından gelir. Üstelik gelen ziyaretçi bir anahtar kelime ile size ulaştığı için potansiyel bir müşteridir. Bu kanalı ne kadar iyi kullanırsanız dijital pazarlama aktiviteleriniz o denli başarılı olur.

2- E-Posta İle Pazarlama: E-Posta ile pazarlamadan kastım İnternet'ten satın aldığınız binlerce mail adresine izinsiz toplu mailler göndermek değil tabiki. Bu yıllar öncesinde kalmış ilkel bir uygulama. EPP'de en iyisi CRM'e dayalı yapılan pazarlamadır. Kendi veri tabanınızı oluşturun ve onlara cazip teklifler sunun.

3-Sosyal Medya Pazarlama: Sosyal medya pazarlaması marka bilinirliliğinizi artırmak için bulunmaz bir nimettir. Burada yine kastım birkaç sponsorlu Facebook reklamı yapmak değil. Bloglar, mikrobloglar, forumlar, içerik paylaşım siteler, youtube, sosyal ağlar ve daha birçoğu sizin için nette bekliyor.

4-Display Reklamlar: Bazen bin sözcüğün anlattığını bir resim ile anlatabilirsiniz. Görsel iletişim duygunuz varsa bu kanalı ihmal etmeyin. Özellikle yeniden pazarlama faaliyetlerinde yararlandığınız display reklamlar tıklama başı arama ağı reklamlarından 10-15 kat daha etkili.

5- Mobil Pazarlama: Özellikle son yıllarda İnternet'e erişimde mobilden bağlanma masa üstünden bağlanmayı  geçmişken bu kanalı kullanmamak garip olurdu. Sadece duyarlı mobil tasarım ya da mobil reklamlar ile değil aynı zamanda sms, mms, bluetoot, nfc, lbp pazarlama faaliyetleriniz için biçilmiş kaftan.


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

E-ticaret ve Dijital Pazarlama Danışmanlığı

DİJİTAL PAZARLAMA DANIŞMANLIĞI ve SOSYAL MEDYA YÖNETİMİ BİZ KİMİZ?             5 kişilik profesyonel bir ekipden oluşan, 10 yıllık dijital pazarlama tecrübesine sahip ve aktif olarak 500 den fazla web sitesi yöneten, enerjik, sevgi dolu ve güvenilir çözüm ortağınızız.             Koordinatörümüz Dr. Müh. Kürşat KAZANKAYA tarafından 2009 yılında Aydın’da kurulduk ve bu güne değin tüm varlığımızı “koşulsuz müşteri memnuniyeti” ilkesine adadık...   NE YAPIYORUZ?             Temel olarak, uzmanı olduğumuz tüm dijital mecraları ve aktiviteleri en etkili şekilde kullanarak ve bu mecralardaki tüm yenilikleri yakından takip ederek; 1- Satışlarınızı arttırırız, 2- Müşteri sayınızı arttırırız, 3- Marka bilinirliliğinizi arttırırız, 4- Yaptığınız işin fark edilmesini sağlarız, 5- Kurumsal imaj ve prestijinizi en üst seviyeye çıkarırız, 6- Hedef kitlenizle etkili iletişim kurmanıza yardımcı oluruz. BUNU NASIL YAPIYORUZ?             En önemlisi, ilk

E-Ticaret ve Dijital Pazarlama Uzmanı Ne İş Yapar?

             E-ticaret ve dijital pazarlama uzmanlığı için özellikle son yılların en gözde mesleklerinden birisidir demek pek de yanlış sayılmaz. En temel anlamıyla firmaların İnternet üzerinden satış ve pazarlama faaliyetlerini yürüten ve özellikle içinde yaşadığımız bu dijitalleşme sürecinde işletmelerin geleneksel pazarlama stratejilerine, dijital pazarlama stratejisini entegre etmekle görevli kişiler, dijital pazarlama uzmanı olarak anılmaktadır. Bahse konu bu işi yaparken de işletme politikalarına uygun hareket etmek, dijital pazarlama bütçesini en etkin şekilde kullanmak ve hedeflenen amaçlara ulaşmak için veriye dayalı analizler geliştirmek uzmanların temel sorumluluklarındandır. Peki e-ticaret ve dijital pazarlama uzmanları tam olarak ne iş yapar? Hangi enstürmanları kullanır? Hedeflenen amaçlara ulaşıp ulaşmadığı nasıl ölçülür? İşte bu yazının ana konusunu oluşturan bu ve benzeri soruların cevapları yazımızın devamında...             E-ticaret ve dijital pazarlama uzmanl

Dijital Pazarlama Uzmanlığı

Z kuşağı olarak da adlandırılan 2000 yılı ve sonrası doğan kişilerin son yıllarda en çok tercih ettiği meslek olarak “E-Ticaret ve Dijital Pazarlama Uzmanlığı” göze çarpıyor. Türkiye’de birçok üniversitede ders olarak okutulmasına karşılık bu isimde bir bölüm henüz açılmış değil. Ancak özellikle İnternet’te Dijital pazarlama eğitimlerinin reklamlarından geçilmiyor. Peki nedir bu Dijital Pazarlama Uzmanlığı? Dijital pazarlama özellikle İnternet’teki yöntem ve aktiviteleri kullanarak yapılan pazarlama faaliyetlerini ifade ediyor. Herbiri kendi içinde uzmanlık gerektiren birçok alt başlıktan oluşuyor. En önemlileri, arama motoru pazarlamacılığı, arama motoru optimizasyonu, e-posta ile pazarlama, sosyal medya yönetimi ve pazarlamacılığı, görüntülü İnternet reklamları, mobil pazarlama ve içerik pazarlamacılığı. Çeşitli eğitimlerle ve tecrübeyle kazanılan bu uzmanlık hemen her sektörde işe yarıyor. İşini İnternet’e taşımak isteyen ve/veya yeni bir İnterne