Dijital pazarlama uygulamaları çok çeşitli olsa da en temel 5 kanalı etkin kullanabilen kişi ve kurumlar başarıyı yakalayabilmektedir. Bu kanallara değinmeden evvel dijital pazarlamaya başlayacakların yapması gereken ilk şey stratejilerini belirlemek olmalı. Strateji çerçevesinde öncelikle amaçlar, hedefler, planlar, vizyon ve misyon, politikalar, taktikler ve bütçe net bir şekilde ortaya koyulmalıdır. Bunu takiben bu 5 kanal üzerinden faaliyetler gerçekleştirilebilir. İşte dijital pazarlama için en önemli 5 kanal:
1- Arama Motoru Optimizasyonu ve Arama Motoru Pazarlamacılığı: Webte trafiğin büyük bölümü arama motorlarından gelir. Üstelik gelen ziyaretçi bir anahtar kelime ile size ulaştığı için potansiyel bir müşteridir. Bu kanalı ne kadar iyi kullanırsanız dijital pazarlama aktiviteleriniz o denli başarılı olur.
2- E-Posta İle Pazarlama: E-Posta ile pazarlamadan kastım İnternet'ten satın aldığınız binlerce mail adresine izinsiz toplu mailler göndermek değil tabiki. Bu yıllar öncesinde kalmış ilkel bir uygulama. EPP'de en iyisi CRM'e dayalı yapılan pazarlamadır. Kendi veri tabanınızı oluşturun ve onlara cazip teklifler sunun.
3-Sosyal Medya Pazarlama: Sosyal medya pazarlaması marka bilinirliliğinizi artırmak için bulunmaz bir nimettir. Burada yine kastım birkaç sponsorlu Facebook reklamı yapmak değil. Bloglar, mikrobloglar, forumlar, içerik paylaşım siteler, youtube, sosyal ağlar ve daha birçoğu sizin için nette bekliyor.
4-Display Reklamlar: Bazen bin sözcüğün anlattığını bir resim ile anlatabilirsiniz. Görsel iletişim duygunuz varsa bu kanalı ihmal etmeyin. Özellikle yeniden pazarlama faaliyetlerinde yararlandığınız display reklamlar tıklama başı arama ağı reklamlarından 10-15 kat daha etkili.
5- Mobil Pazarlama: Özellikle son yıllarda İnternet'e erişimde mobilden bağlanma masa üstünden bağlanmayı geçmişken bu kanalı kullanmamak garip olurdu. Sadece duyarlı mobil tasarım ya da mobil reklamlar ile değil aynı zamanda sms, mms, bluetoot, nfc, lbp pazarlama faaliyetleriniz için biçilmiş kaftan.
Yorumlar
Yorum Gönder